kesilapan boleh diperbaiki :)

aku sedar, aku rase aku dah jauh tersasar drp jalan yang betul. mengejar sangat duniawi ni. dalam kesedaran aku, aku masih takleh ubah bad habit aku. kalau ade kehendak, ade lah jalannya kan? tapi, aku tak sekuat tu. aku perlukan seseorang, tidak kira jantina apa, asalkan dia boleh bimbing aku balik. aku rindu kehidupan aku dulu. yang sentiasa ingat baik buruk, yang masih kuat iman. 

kadang-kadang, aku tak pasti kenapa aku boleh jadi macam ni. pergaulan aku lain daripada yang dulu. sebab tu aku rindu zaman sekolah, dulu kalau aku lupa, ade orang ingatkan. kalau ade ilmu yang perlu dipelajari, ade orang ajak belajar. sekarang, masing-masing buat hal sendiri. mungkin salah aku, sebab aku terlalu bergantung harap pada orang dulu? 

tiba masanya sekarang, aku belajar berdiri atas kaki sendiri. belajar untuk tidak terlalu kesian pada orang. tidak terlalu menjaga hati orang. mungkin aku sekarang PENTINGKAN DIRI daripada segala segi. aku bukan ain yang dulu, mengalah kalau orang buat itu ini kat aku. aku dah penat, kejujuran berkawan dikhianati, menggunakan aku atas dasar kepentingan sesuatu. 


No comments: