Bebas itu ART. ehh?

Respect. setiap orang tahu ape itu respect. penting untuk setiap orang. kadang-kadang ade manusia x tahu nak respect orang dan orang len je respect die. sepanjang hidup aku, aku pegang satu je, " RESPECT ORANG LAIN DULU, BARU ORANG LAIN TAHU NAK RESPECT KITA". Kenal dengan manusia yang x reti nak respect orang ni, susah. sbb dia akan pikir pasal diri dia je. TRUST me, aku pernah jumpa dan kawan dengan manusia jenis macam ni.

Setiap orang ade kenangan yang die x nak ingat sampai bile-bile. kadang-kadang bende tu lah yang buatkan kite kuat untuk teruskan hidup. Dan biasanya benda yang kite x nak ingat tulah akan selalu kite ingat. dan kite kena tahu, everything happen with a reasons, right? ingat-ingat jugak kenangan buruk tu, tapi itu yang mengajar kita supaya lebih matang, kuat dan tabah. :)

betol. kadang-kadang orang yang kite suke x semestinye jadi boifrend kite. kadang-kadang dia boleh jadi kawan terbaik kite. kite boleh share cerite, masalah kat die. dan x semestinye, orang yang kite suke, suke kat kite. itu bende yang kite perlu terima. x salah nak suke kat seseorang tu, tapi kite kena terima hakikat, kadang-kadang benda yang kita rancang x sebaik yang Allah rancang. :)

ini pon betol. 3 years single, betul-betul buat aku kuat, betul- betul buat aku happy without boifrend. ramai orang sangka, single ni x best sbb x leh dating, xleh nak manje-manje, xleh nak ngadu kalau ade masalah ke ap. hey u ols! ape gune ad kawan? ape gune ade family members? bagi aku, sepanjang single ni, ak dah x heran orang cakap aku x laku, aku memilih ke ape. yang penting aku tahu, hati aku macamana. kalau dilihat lah, aku tgk member-member aku ade boifren, kadang-kadang susah nak plan ape-ape. kalau nak buat itu ini, kene tanye boifrend dulu, lau x bagi, x nak. dan aku pon x suke kalau boifrend dorang x kasi, kang silap haribulan gaduh besar, aku punca. xnakkkk ak! sape cakap, hidup single ni bosan, x happening? single lagi happening. x caye try! ahaha. sebelum nak jadi happy macam aku, kene lalui dulu saat-saat genting. maksug aku, ade beberapa fasa yang perlu lalui lah. heee. and now i'm happy being single. no need boifrend to cheer me up. but aku percaya, orang yang ade boifrend lagi happy drp aku. :)

akhir kata, SMILE. senyum ni pengubat duka. buat kita makin ceria. sesusah mane pon hari yang kite lalui, pastikan senyum. pasti ade kebaikan disebalik senyuman. dan senyuman ni adelah satu petua untuk awet muda. hahaha. x caye, tgk ain! :) mude kan . hihi.


p/s: thanks for reading. just sharing :)


 

No comments: