putus cinta. bagaimana mahu bangkit?

hai hai :D esok aku raya. haha. kenapa? sebab hari ni aku dah berjaya habiskan puasa ganti aku. hihi :) out of topic nih. kihkih.

berdasarkan tajuk post, mesti semua pernah alami kan? putus cinta, itu perkara biasa. kan? haha. hari ni aku nak berkongsi, pengalaman aku. bukan saje-saje nak show off aku ni kuat ke ape, dan aku bukan DR LOVE ye. muahaha. sekadar berkongsi dikala aku kebosanan. hah kau, datang dah. mihihi. 

last aku putus cinta, 3 tahun yang lalu. time aku masih belajar kat matrik. umo 18 mungkin? muda kan. dan sampai sekarang aku masih single and avalaible gitewww. :p ramai dah orang tanya aku, kenapa tak ade boifren, mane satu pakwe kau. ish, soklan biasa lah. dan aku dengan biasa, senyum je. biar jadi persoalan. hihi.

untuk jadi single dalam masa yang lama pada usia aku ni, banyak cabaran weh. kadang-kadang aku menangis sorang-sorang sebab stress sangat. stress dengan orang sekeliling yang asyik show off boifren kesayangan cakap itu ini lah, boifren aku kan bawa aku pegi sini, sane. kau ade? ha, mcm tu lah maksudnye bila bercerita dengan aku. aku depan dia, cool giler, senyum je. belakang ha kau, menangis tak ingat dunia. time tulah aku dok salahkan takdir, kenapa aku jumpa laki ni, laki tu, tapi tetap aku yang sakit hati. kenapa aku tak macam orang lain ada steady boifren bagai. NAUZUBILLAH. istighfar banyak-banyak ye kalau jadi macam ni. 

itu dulu, itu masa aku dalam proses untuk jadi tabah macam sekarang. salah satu cara untuk miliki hati yang kuat, dekatkan diri dengan ALLAH. bila kita banyakkan ibadat, hati makin rase tenang. trust me, bila buat semua tu, hati akan kosong, tak ingat dah yang sakit-sakit tu. tyme tu, baru aku tahu, perjalanan yang ALLAH plan untuk aku, pasti lagi baik daripada apa yang aku plan sekarang. yakin dengan JANJI ALLAH, sebab JANJI ALLAH itu pasti. :') 

aku ni bukan lah dikalangan perempuan yang baik sangat, jahat sangat pun tak. biasa-biasa. kadang-kadang aku ni lalai jugak. alhamdulillah, ALLAH cepat kasi aku sedar. kalau lalai je, pasti ALLAH bagi peringatan. 

sekarang, aku lebih selesa begini, tak terikat ngan sapa-sapa, aku senang jadi single. dalam masa 3 tahun ni, tipulah lau aku cakap aku tak pernah cuba untuk bercinta balik, tapi hati aku tak dapat nak paksa. mungkin hati aku belum sembuh sepenuhnya. mana tahu kan? jadi single ni bukan sebab aku serik, tapi lebih berhati-hati. kawan aku dulu pernah cakap, "ain, kau ni memilih sangat. orang tu dah nak kat kau, kau pulak macam-macam,". entah, betul kot apa dia cakap, aku bukan memilih sebab kepentingan apa-apa, cuma aku memilih untuk tak sakitkan ati sendiri lagi. 

orang nak cakap apa, cakap jelah. telinga dah lali dah dengar. asal hidup aku happy, aku ok, cukup dah. tak perlu nak mende len. erm, cukup lah dulu aku rasa, kang ade yang meluat ngan aku. hikhik.




nah, kata-kata semangat sikit untuk diri sendiri dan semua. aku hanya berkongsi, tak salah bukan? ada juga benda berfaedah malam-malam macam ni nak bace. ye dok? hihi. ok semua. papaiiii :D

No comments: